سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : چهارشنبه 91/11/11 | 7:20 عصر | نویسنده : علی اصغربامری

به نام خدا

آثار و نتایج انقلاب
الف . سقوط رژیم سلطنتى و شاهنشاهى و استقرار نظام جمهورىاسلامى
فرو ریختن پایه هاى ظلم و دیکتاتورى
از آغاز انقلاب اسلامى ایران با دست تواناى ملت عظیم و با اتکا به خداوند تبارک و تعالى رژیم فاسد شاهنشاهى را که در طول تاریخ پایه هاى ظلم و دیکتاتورى خود را بر دوش محرومان و مستضعفان مستقر کرده بودند در هم پیچید و دست چپاولگران و تبهکاران را از میهن اسلامى خود کوتاه کرد و جمهورى اسلامى را با محتواى قوانین آسمانى اسلام بزرگ بنا نهاد.
به رسمیت شناختن جمهورى اسلامى
ملت ما در سراسر کشور از مرکز تا دور افتاده ترین شهرها و قراء و قصبات با اهداء خون و فریاد الله اکبر جمهورى اسلامى را خواستار شدند و در رفراندم بى سابقه و اعجاب آور، با اکثریت قریب به اتفاق به جمهورى اسلامى راءى دادند و دولت هاى اسلامى و غیر اسلامى ، رژیم و دولت ایران را به عنوان جمهورى اسلامى به رسمیت شناختند.
صحیفه نور جلد:8 صفحه :255 تاریخ سخنرانى :28/5/58
تحقق حکومت قانونى
آن روز تکلیف ما روشن بود و به عبارت دیگر تکلیف در مقابل یک جمعیتى که ، یایک رژیمى که صاف ایستاده بود و در مقابل مصالح کشور و مصالح اسلام عمل مى کرد، روشن بود و ما هیچ باکى از این نداشتیم که ملت را سراسر بر ضد آن رژیم تجهیز کنیم و آنچه که مى توانیم و در توان داریم ، در خدمت اسلام عمل کنیم و به نظر مى آید که عمل کردیم و شما ملت ایران همه با هم دست به هم دادید و با بانگ ((الله اکبر)) و با ((لااله الاالله )) جمهورى اسلامى را خواستید ودر پناه جمهورى اسلامى استقلال و آزادى را خواستید و بحمدالله جمهورى اسلامى با راءى قاطع ملت تصویب شد و دنبال او هم یک مراحلى به طور معجزه آسا تحقق پیدا کرد و یک حکومت مستقرى ، قانونى در این کشور متحقق شد.
صحیفه نور جلد:15 صفحه :10 تاریخ سخنرانى :25/3/60
خروج از ظلمات به سوى نور
ملت بزرگ ایران سالروز 15 خرداد را که یوم الله است زنده نگه مى دارد و افتخار قیام ملت را که با مشت گره کرده و خون طاهر خویش در مقابل ستم شاهى پهلوى ایستاده و پایه استوار انقلاب اسلامى را که سرنگونى قدرتمندترین جنایتکار منطقه را در پى داشت ریخت ، از یاد نمى برد و الان فداکارى ها و مجاهدات جوانان برومند کشور اسلامى را که پایه گذارى خروج از ظلمات به سوى نور و از حقارت به سوى سرافرازى و از اسارت به سوى استقلال را نمود بزرگ مى شمارد.
صحیفه نور جلد:16 صفحه :181 تاریخ سخنرانى :15/3/61
جایگزینى حکومت اسلامى به جاى حکومت طاغوتى
شما ملت عزیز با قدرت خودتان ، با ایمان خودتان ، با تحولى که درتان واقع شد، دست تبهکاران را در داخل و دست غارتگران را که از خارج دراز شده بود قطع کردید، شما یک حکومت طاغوتى را برداشتید و به جاى او یک حکومت اسلامى گذاشتید.
صحیفه نور جلد:19 صفحه :62 تاریخ سخنرانى :23/6/63
ب .قطع ریشه هاى فساد و جلوگیرى از نفوذ اجانب
اداره مملکت به دست خودمان
تمام دستهایى که در این مملکت قدرتمندى کردند و با قدرتمندى دارند ذخاء ر ما را میبرند اینها تمام باید قطع بشود، این دست ها باید قطع بشود و کنار بروند مملکت ، مملکت ماست و ما خودمان مى خواهیم اداره کنیم مملکت را، مستشار آمریکایى ما نمى خواهیم .
صحیفه نور جلد:2 صفحه :192 تاریخ سخنرانى :2/8/57
رانده شدن تمام ریشه هاى رژیم
ما پیروزیمان وقتى است که دست این اجانب از مملکت مان کوتاه شود و تمام ریشه هاى رژیم سلطنتى از این مرز و بوم بیرون برود و همه رانده بشوند و این کارها و چیزهایى که اخیرا واقع مى شود و دست و پا مى زنند عمال اجانب که یا شاه را برگردانند یعنى شاه سابق و یا رژیم دیگرى و یا رژیم سلطنتى را حفظ کنند، این مطلب را باید بدانند که گذشته است مطلب و اینطور مسائل را که شما پیش مى آورید دست و پایى بیش نیست و اگر چنانچه تسلیم ملت نشوید، ملت ، شما را به جاى خودش مى نشاند.
صحیفه نور جلد:4 صفحه :280 تاریخ سخنرانى :12/11/57
کوتاهى دست اجانب از مملکت
از حالا به بعد شما در خدمت ملت باشید، ملت خودتان را خدمت بکنید این آب و خاک مال شماست ، اینجا مال خودتان باید باشد، دست این اجانب باید کوتاه بشود، چقدر آمریکا باید از این مملکت ببرد و بخورد یا انگلستان یا سایر جاها؟
صحیفه نور جلد:5 صفحه :42 تاریخ سخنرانى :17/11/57
تسلیم شاه در مقابل ملت
شما بدانید که دنبال سر این مرد که خودش هم در اینجا دیگر قدرتمند شده بود و ارتشش کذا و فلان ، پشت سر این تمام قدرتهاى دنیا واقع شده بود: شوروى ، آمریکا، منتها بعضى ها تصریح مى کردند، بعضى ها تلویحا، انگلستان چین ، ممالک عربى ، تمام اینها پشت سر این ایستاده بودند، لکن ملت مشتهایش را گره کرد و ایستاد، همه را عقب زد و یک آدمى که اگر مهلتش داده بودند دعوى فرعونیت والوهیت هم مى کرد، همچو شد که آمد مقابل ملت ، با کمال ذلت ایستاد استغفار کرد وملت قبول نکرد.
صحیفه نور جلد:5 صفحه :45 تاریخ سخنرانى :17/11/57
قطع ایادى ابرقدرتها
سوال : در نظر شما مهمترین چیزى که در سال گذشته رخ داد چه بود و چه توقعى دارید در سال آینده بگذرد؟
جواب : بسم الله الرحمن الرحیم : مهمترین چیزى که در سال گذشته براى ملت ما حاصل شد، قطع ایادى ابرقدرتها از کشور و قطع ظلمى که بر اینها در سالهاى طولانى مى شد، آن بزرگتر چیزى بود که بر ما گذشت و بزرگتر چیزى که ما آرزو داریم این است که در این سال انشاء الله ممالک اسلامى به ما متصل بشوند و ملتهاى مسلمین بیدار بشوند و متوجه به این بشوند که این تبلیغاتى که ابرقدرتها کردند و خودشان را آسیب ناپذیر معرفى کردند، اینها حقیقت نداشته است . دیدند ملتها که ملت ما بزرگتر آسیب را به بزرگتر رژیم وارد کرد و الان هم مشغول است که آسیب ها را پشت آسیب ها وارد کند و آن که بت بزرگى که براى دنیا درست کرده بودند، ملت ما شکست آن را و مى شکند.
صحیفه نور جلد:11 صفحه :50 تاریخ سخنرانى :28/9/58
برداشتن ریشه هاى فساد از سر راه اسلام و قرآن
آنها دیدند که این ملت ، این پاسداران ملت آنها را به عقب راند و قدرت هاى آنها را شکست و دست هاى آنها را از مخازن ایران کوتاه کرد، امروز که آنها ضربه دیدند حیله هاى آنها بیشتر به کار افتاده است ، نوکرهاى آنها بیشتر مشغول حیله شدند، در اطراف ایران نوکرهاى اینها آشوب مى کنند، ملت ما باید هشیار باشد و اتکال به خدا بکند و این تتمه اى که از آن ریشه هاى فساد بوده است از سر راه اسلام و قرآن بردارد.
صحیفه نور جلد:11 صفحه :58 تاریخ سخنرانى :29/9/58
بیرون راندن شیطانها از حریم اسلام
این تحولى که در جوان هاى ما، در انسانها، آنهایى که متهد هستند پیدا شده است . این بود که با همت شما جوانان ، همه قشرها، زن و مرد، بزرگ و کوچک این سد باطل را، سد شیطانى را شکستید و شیطانها را از حریم اسلام بیرون کردید.
صحیفه نور جلد:11 صفحه :175 تاریخ سخنرانى :12/10/58
نجات یافتن از فساد و فحشا
آنهمه مراکز شهوت و آنهمه مراکز فحشا درست کردند و عرضه کردند بر این ملت در طول این ده ها سال اخیر که شدت پیدا کرد و در زمان محمدرضا از همه وقت بیشتر شدت داشت و شما از جهت اخلاقى و فرهنگى ایران باید این معنا را اعتقاد کنید که اگر این انقلاب به داد ایران نرسیده بود، ایران در سراشیبى محو و فنا واقع شده بود که اصلا اسمش از تاریخ باید محو بشود.
صحیفه نور جلد:16 صفحه :189 تاریخ سخنرانى :23/3/61
کوتاهى دست تجاوز و انگلهاى منحرف از کشور
و امروز ایران اسلامى به برکت ایمان قوى و تعهد به اسلام و تحول عظیمى که در اقشار مختلفه حاصل شده است ، دست شرق و غرب و انگل هاى منحرف را از کشور خود کوتاه و به هیچ قدرتى اجازه نمى دهد کوچکترین دخالتى در کشور اسلامى ایران نماید و این خود حجت قاطعى است براى مسلمانان و مظلومان جهان که با خواست ملتها کسى نمى تواند دست تجاوز دراز کند و با آن مخالفت نماید.
صحیفه نور جلد:19 صفحه :320 تاریخ سخنرانى :25/5/64
ج . جنبش بیدارى اسلامى (بنیادگرایى اسلامى )
طنین آواى انقلاب در دیگر کشورها
آواى انقلاب بزرگ ایران در کشورهاى اسلامى و دیگر کشورها طنین انداز و افتخار ساز است شما ملت شریف ، به جوانان غیور ملتهاى اسلامى هشدار داده اید امید است با دست تواناى شما، پرچم پر افتخار حکومت اسلامى در تمام اقطار به اهتراز درآید، این است مساءلت من از خداوند تعالى .
صحیفه نور جلد:3 صفحه :227 تاریخ سخنرانى :1/9/57
مفتاح نجات اسلام و عدالت
در عصر ما مى رفت که با کجروى هاى سلسله پهلوى ، حلقوم گشاد آنان و دارو دسته اربابان آنان اسلام و مصالح آن را ببلعد و عدالت و استقلال و آزادى را در زیر چکمه هاى دیکتاتورى پرده ریا و تزویر به نابودى بکشد که نهضت ملت بزرگ ایران که در 12 محرم 83، 15 خرداد سال 42 به شکوفایى گرایید، پرده هاى تزویر و عوام فریبى شاه را پاره کرد و قتل عام شاهانه و فداکارى ملت مبداء عظیمى در تاریخ ایران گردید و مفتاح نجات اسلام و عدالت به دست آمد و نطفه مقاومت ملى منعقد و با تربیت و روشنگرى روشنگران ، رو به رشد و تکامل نهاد.
صحیفه نور جلد:4 صفحه :010 تاریخ سخنرانى :6/10/57
مطرح شدن اسلام شیعى در سطح جهان

سوال : تصور مى کنم که آنچه امروز در حیات یک جنبش توده اى در ایران اتفاق مى افتد، ریشه هایش در یک نوع رنسانس تولد دوباره شیعه یافت مى شود ممکن است شرح دهید که چه فعالیتها و بحث ها و مبارزاتى در30 سال اخیر فعالیت شما را تشکیل داده است ؟
جواب : یکى از خصلت هاى ذاتى تشیع از آغاز تاکنون مقاومت و قیام در برابر دیکتاتورى و ظلم است که در تمامى تاریخ شیعه به چشم مى خورد، هر چند که اوج این مبارزات در بعضى از مقطع هاى زمانى بوده است درصد سال اخیر، حوادثى اتفاق افتاده است که هر کدام در جنبش امروز ملت ایران تاءثیرى داشته است انقلاب مشروطیت ، جنبش تنباکو و قابل اهمیت فراوان است تاسیس حوزه علمى دینى در بیش از نیم قرن اخیر در شهر قم و تاءثیر این حوزه در داخل و خارج کشور ایران و نیز تلاش روشنفکران مذهبى در داخل مراکز دانشگاهى و قیام سال 42-41 ملت ایران به رهبرى علماء اسلامى که تا امروز ادامه دارد، همه عواملى هستند که اسلام شیعى را در سطح جهانى مطرح مى کند.
صحیفه نور جلد:4 صفحه :188 تاریخ سخنرانى :19/10/57